måndag 12 maj 2008

697,50

Alltså nu är det kris i plånboken.. Har inte råd med någonting, dock kommer det trilla in lön på torsdag redan i och med gubbens 2 veckors lön, men det är ju fan inte bättre med det. För det blir ju att man aldrig har pengar över eller så för det är hela tiden ja men hej vi shoppar detta & detta för att det kommer ju ändå in nya pengar snart.. Och sedan i slutet av månaden låter det så här " Vad fan, hur kunde vi handla för så mycket & vart har alla pengarna tagit vägen?", Nej det känns inte alls igen. Dock måste jag investera i en bikini, fast jag hittade en billig på halens, så nej det var ju inte mycket nytta av insättningen på den krediten. Men har sålt lite skolböcker nu som jag ska skicka iväg idag & de pengarna som blir över ska sättas in på krediten. Eller kanske sparas till slutet av månaden då jag inte alls vet om vi kommer gå + eller - i och med sambons sjukskrivning..+ att denna veckan måste han vara ledig några timmar per dag. Iallafall under 3 dagar så det är tandisbesök för mig (plocka tandsten, bye bye 500:-), öppet hus på dagis & ett familjemöte som vi måste gå på.. Ja jävlar vad det saknas pengar jämt..

Men det positiva är att i sparbössan är det 697,50:- till Liseberg.. Det är typ 2 åkband till ungarna.. Och kanske lite godis & dricka.. Nu ska det bara sparas lika mycket till minst.

Inga kommentarer: